zondag 5 mei 2013

Wedding card book DIY

Zoals gezegd in mijn laatste post heb ik afgelopen vrijdag een lekker creatief middagje gehad. Ik had dan ook beloofd om nog te laten zien wat ik nog meer in elkaar geknutseld heb die middag.

Een wedding card book.




Normaal gesproken ben ik nooit zo van het bewaren van verjaardags-, bioscoop-, concert- en ander soortige kaartjes. Maar nu had ik een hele stapel kaarten liggen van een super belangrijke gebeurtenis, namelijk: onze bruiloft. En deze kaarten wilde ik toch wel erg graag gaan bewaren om later nog eens in te kunnen kijken en na te kunnen lezen.

Maar ja, om nou een stapel stoffige kaarten ergens achter in de kast te hebben liggen vond ik ook weer geen goed plan. Dus ben ik getogen naar de plaatselijke hobbywinkel voor een vel karton en ging ik aan de slag.

Wederom heb je niet veel nodig:

* een vel karton (in welke kleur dan ook)
* een bolletje touw (had je nog in de kast liggen van de fles/vaas DIY)
* een stapel kaarten van een belangrijke gebeurtenis (bruiloft, geboorte kindje, 1e verjaardag, 25 getrouwd, noem maar op!)
*een perforator
*washi tape/stickers/stift en andere dingen om je "boek" te versieren

Stap 1.
Ik ben begonnen met het sorteren van de kaarten op grootte. Er leuk want in de tussentijd lees je gewoon even na van wie je ook al weer die leuke kaarten hebt gehad! Dit sorteren heb ik gedaan zodat je van groot naar klein kunt werken. Anders kun je later de kleinere kaarten niet meer terug vinden tussen de grote en dat zou natuurlijk zonde zijn.

Stap 2.
Daarna maak je in iedere kaart twee gaten met je perforator. Zorg dat je dit ongeveer in het midden van de kaart doen en ook aan de gevouwen kant van de kaart zodat je deze later nog kunt openen.

Stap 3.
Rijg je kaarten aan twee stukken touw. Zorg er voor dat deze lang genoeg zijn. Afknippen kan altijd nog, bijknippen gaat wat minder makkelijk!

Stap 4.
Knip uit je karton twee vellen die lang en breed genoeg zijn voor al je kaarten. Deze vellen perforeer je aan beide zijkanten. Op deze manier kun je straks je boek ook sluiten.
Versier je vellen met leuke tape, stickers, tekst of letters. Op deze manier weet je later waar je boek ook al weer van is. Zeker als je van plan bent van meerdere momenten een boek te maken is dit erg leuk.

Stap 5.
Strik je boek dicht aan beide kanten op deze manier en klaar is Kees :)


 

 


En nu bladeren maar. Erg leuk om later terug te kunnen kijken naar alle lieve woorden en leuke kaarten!

Succes met het knutselen!

Xx Jody

Geen opmerkingen:

Een reactie posten