vrijdag 3 mei 2013

van fles tot vaas DIY

Nou ben ik door mijn internet verslaving al vaker ideeën tegen gekomen waarmee je oude objecten een nieuw leven kunt inblazen.
Aangezien ik wel weer een creatief/knutsel moment kon gebruiken besloot ik vandaag om een paar van deze ideeën uit te werken!

Daar komt ie dan: van fles tot vaas!
Ik had nog leuke oude flessen staan die op mijn bruiloft zijn gebruikt voor de bloem aankleding. En ik wilde die toch graag op een leuke manier in huis gebruiken.
Na wat inspiratie te hebben opgedaan ging ik aan de slag, met (al zeg ik het zelf) erg leuk resultaat!
Wat heb je nodig om dit zelf ook te kunnen maken:

* 1 oude fles
* Washi tape in kleur naar wens
* Touw
* Leuke bloemen

Washi tape is te koop bij de leuke hobby/cadeau winkeltjes maar ook bij de pipoos of op internet. Kijk bijvoorbeeld eens bij psikhouvanjou voor leuke rolletjes in allerlei kleuren.



Ga aan de slag door de tape om de fles heen te binden. Ik ben begonnen met de onderste twee rondes te maken. Hou goed in de gaten hoeveel afstand je neemt tussen de tape in.
Zoals je ziet in onderstaande foto's is de afstand bij mij namelijk niet helemaal gelijk. Maargoed, wie let daar op...



Om het af te maken heb ik hierna nog een leuk touwtje om de hals van de fles geknoopt en er een paar leuke (nep) bloemen in gezet.



Et voilà, het resultaat siert nu op mijn tafeltje! Gezellig toch?



Niet alleen is het een leuke bezigheid om een vaas te maken. Het is het ook een erg leuke (low budget) styling tip voor bruiloft, babyshower en verjaardag! Doordat je Washi tape in iedere kleur hebt kun je het goed aan laten sluiten op je thema!
Ook erg leuk als Moederdag cadeautje.

Naast mijn prachtige vaas heb ik nog meer dingen gemaakt deze middag. Uitleg hierbij volgt nog!
Voor nog meer DIY ideeën volg mij op pinterest!

Veel knutsel plezier!
Xx Jody

Geen opmerkingen:

Een reactie posten