maandag 1 juli 2013

Pallet Geboortebord

 
Ik wilde deze post eigenlijk do-it-yourself pallet bord noemen. Maar terwijl ik bezig was een verhaal te typen hoe je dit makkelijk zelf maakt, bedenk ik me weer dat het helemaal niet zo makkelijk was!
Daar waar ik meer ben van het bedenken en organiseren, geef ik mijn man alle credits voor dit project. Hij is toch echt de man met de twee rechterhanden in ons huis! Kent u meneer Fix Het, uit de boeken van Richard Scarry?! Daar ben ik dus mee getrouwd!

Heerlijk, want ik hoef maar te zeggen: “kun jij zoiets ook niet maken?” en meneer komt met een plan van aanpak. Om vervolgens eerst richting de bouwmarkt te rijden, want: “Tsja, hier heb ik toch echt een “vul-maar-een-technisch-apparaat-in” voor nodig!”
Achja, hij blij, ik blij!

Maargoed toen ik dus een idee had voor een uithangbord voor de geboorte van een kindje stond meneer al klaar met de autosleutels in de hand: “Kom je nog?”.

Het idee om met een pallet aan de slag te gaan kreeg ik (hoe kan het anders) via Pinterest. Na wat inspiratie te hebben verzameld ging ik bedenken hoe ik het persoonlijk kon maken. De sloophouten letters had ik al eerder gezien bij Trendhopper en zijn van het merk Woood. Deze worden ook verkocht bij de Karwei. Ze zijn lekker stoer en ik wist dat de toekomstige ouders een stoere naam zouden geven.
De tekst, Hier ben ik, komt van het geboortekaartje. Kort en krachtig, net als de naam. De kleur wit is gekozen omdat dit lekker opvalt tegen het donkere hout en daarnaast omdat in de sloophouten letters al veel kleur zit.

Voor de geboorte van Saar wisten wij niet of ze een jongen of een meisje zou worden. Hierdoor konden we niet van te voren de naam bevestigen op het bord. Dit hebben wij ’s-avonds gedaan toen we het bord in de tuin hebben gezet, vandaar de donkere foto.
 



 
Aangezien er zoveel complimenten over het bord zijn binnen gekomen wilde ik het hier ook graag even delen. Mocht je geïnteresseerd zijn in een soort gelijk handgemaakt bord? Mijn man maakt graag van de gelegenheid gebruik om weer naar de bouwmarkt te kunnen. Ik geloof dat hij nog maar drie boormachines heeft… tijd voor een nieuwe!

Xx Jody

Geen opmerkingen:

Een reactie posten