donderdag 13 juni 2013

In the spotlight: Big Fish Advertising


Op deze blog wil ik ook graag bedrijven in het zonnetje zetten. Bedrijven die mij aanspreken door hun creativiteit en vaardigheden. Bedrijven die je gezien MOET hebben voor de organisatie van je babyshower/feest/bruiloft!
Het eerste bedrijf dat ik in the spotlight zet is Big Fish. Een reclamebureau opgezet door twee gedreven en creatieve dames Judith Klijn en Cynthia Tiebosch. Deze dames kennen elkaar lange tijd van de opleiding grafisch vormgeving en zijn na die opleiding ieder een eigen weg gegaan. De een naar Amsterdam de andere bleef in Brabant.
Na veel ervaring opgedaan te hebben bij grote bedrijven zijn ze nu sinds kort samen Big Fish gestart. Met dit bedrijf willen ze de concept kennis van Cynthia mengen met het design van Judith en hebben hiermee de spijker op zijn kop geslagen.

Ik heb het geluk gehad deze dames als creatief team om mij heen te hebben bij de voorbereidingen van mijn bruiloft. Hieronder een overzicht van alle vormgeving die ze op de bruiloft van mij en Nick hebben gemaakt. Sommige in overleg anderen als grote verassing!

Als thema voor de bruiloft wilde ik graag een romantische stijl gecombineerd met vintage elementen. Hier zijn we dan ook vanuit gegaan bij alle onderdelen en ook bij de vormgeving.

Om er voor te zorgen dat iedereen de datum goed in zijn of haar agenda had gezet hebben we ervoor gekozen om een Save the Date te versturen. Ik wilde erg graag iets doen met scrabble letters en een oud theekopje van mijn overgrootoma. Dus heb ik onderstaande foto compositie gemaakt. Hierna is een trouwlogo ontwikkeld in de vintage stijl door Big Fish. Dit logo is daarna in ieder onderdeel van de vormgeving weer terug gekomen.




 
In deze collage zie je de uitnodiging, bedankjes en tijdlijn. Zoals je kunt zien is in ieder onderdeel weer het logo gebruikt en is dezelfde stijl doorgevoerd. De postzegel was ook een logo en we hadden een mooie sticker om de enveloppen mee te sluiten.
 
 
Als grote verrassing kregen wij tijdens het feest ons eigen magazine aangeboden. Mr & Mrs H! Hiervoor hadden vooraf een hoop gasten leuke stukjes ingestuurd en stonden tips voor onze huwelijksreis naar Rome! Aan alles was gedacht want er stonden zelfs advertenties in (bijvoorbeeld van de juwelier waar onze trouwringen vandaan komen).  
 

Wij bleven slapen in een hotel en toen wij de dag na de bruiloft thuis kwamen stond ons nog een verrassing te wachten. Namelijk het gastenboek in de vorm van een gaaf "schilderij". Helemaal in de vintage stijl in oude lijst met ons logo erin verwerkt. Het was erg lastig om hier foto's van te maken die niet weerspiegelde maar je kunt het idee wel goed zien toch? De lijst is ongeveer 40 x 70 cm en hangt te schitteren in onze (open)keuken. Iedere morgen als ik mijn kopje koffie sta te maken lees ik nog even wat leuke teksten na!

Naast dat deze dames voor onze bruiloft veel mooie dingen hebben gemaakt hebben, kunnen ze natuurlijk veel en veel meer. Onder andere uitnodigingen voor babyshowers, geboorte- en trouwkaarten, fotoboeken, logo's en huisstijlen en online magazines!
 
Dit is een voorbeeld van zo'n fotoboek, gemaakt naar aanleiding van een babyshower.
 
Mocht je meer informatie willen ga dan naar: www.bigfishadvertising.nl voor een duidelijk beeld van de kunsten van deze dames! Als je mij volgt op Instagram of Facebook zul je deze dames en hun producten ook vaker tegen komen!
 
Xx Jody
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten