zondag 31 maart 2013

Pinteresting Pasen

Ik zal deze post meteen beginnen met een bekentenis: ik ben verslaafd… aan Pinterest!

Uren kan ik achter mijn computer zitten en steeds nieuwe zoektermen invullen tot ik precies dat plaatje tegen kom wat mijn creativiteit laat stromen! Heeeerlijk…  De tijd vliegt voorbij en voor ik het weet ben ik alweer twee uur en tientallen “pins” verder! Voor diegenen die nog niet bekend zijn met deze hype: Pinterest is een digitaal interactief prikbord waar je allerlei leuke plaatjes kunt delen, oftewel pinnen. Het maakt niet uit waar je interesses liggen, eigenlijk is er voor iedereen wel wat wils. Van auto’s en architectuur tot bruiloften, DIY en kleding.
Maargoed, terug naar de kern van dit verhaal. Ondanks dat de paashaas dit jaar zijn muts en wanten nodig heeft bij het verstoppen van zijn eieren, het is weer Pasen. En ja, als verslaafde ga je dan inspiratie opdoen op Pinterest. Op zoek dus naar leuke styling ideeën anders dan de welbekende zelfgeschilderde eieren, chocolade paashazen en paastakken. 

Een ei hoort erbij en dus ontkomen we er niet aan op Pasen, maar hoe maak je ze dan toch anders dan anders? Nou zo dus:

Bron: Pinterest

Het literaire ei! Koop wat eier-stiften bij de Hema en zet je leukste quotes op je eieren. Uiteraard kun je hier alle kleuren voor gebruiken en allerlei quotes en teksten.

Mijn lievelingstekst voor je paaseitje: Fragile!

 
Bron: Pinterest

Gebruik schoolbord verf en ga lekker los met krijtjes in allerlei kleuren. Een klein potje schoolbord verf is in iedere bouwmarkt te krijgen en kost rond de 15 euro. Maar daar kan je naast je eieren ook nog andere leuke dingen mee doen (leuke tips voor de overgebleven verf zijn hier binnenkort ook te vinden). Kleine kanttekening aan dit verhaal, je kunt de eieren niet meer opeten na het verven. Dus het is verstandig om je eieren eerst uit te blazen. Of als je dat teveel werk vindt kun je natuurlijk ook gewoon voor nep-eieren van de pipoos kiezen.
En als je dan toch bij de bouwmarkt bent neem dan meteen een paar potjes pastel kleurtjes mee voor het volgende idee. Erg leuk en herbruikbaar na de Pasen: Colourblock onderzetters.

Bron: Pinterest
Haal een setje kurken onderzetters bij de Xenos en aan de slag maar! Eerst tape je de kant die je niet geschilderd wilt hebben af met schilders tape. Daarna dip je je onderzetter in de verf, of je brengt het aan met een kwast. Wat jij wilt…

Hopelijk heb je nog wat aan deze last minute paasinspiratie!
Voor deze en andere ideeën kun je mij ook volgen op Pinterest: http://pinterest.com/jodymulder/
Fijne Paasdagen allemaal!
 
Xx Jody 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten